marți, 27 august 2013

Richard Branson în citate

Oportunităţile de afaceri sunt ca autobuzele, întodeauna mai vine unul.


Oricine poate încerca să deschidă o afacere dacă simte că poate schimba ceva în viaţa celorlalţi şi dacă îşi urmează pasiunea.

Angajaţii sunt cel mai important lucru pe care îl deţine o companie, pentru că dacă aceştia sunt fericiţi şi clientii vor fi fericiţi, iar businessul va creste.

Un business trebuie să fie interactiv, trebuie să fie distractiv, și trebuie să îţi exercite instinctele creative.

Dacă nu iți place ceea ce faci, nu mai continua. Trebuie să iubești ceea ce faci.

Pentru un antreprenor de succes, o afacere poate însemna avere extremă. Dar, cu o avere extremă vine şi o responsabilitatea extremă. Pentru mine, responsabilitatea este să investeasc în crearea de noi afaceri, în crearea de locuri de muncă, să angajez persoane, și să pun bani deoparte pentru a aborda problemele care pot face diferenţa.

Vrem să mergem acolo unde nimeni nu a ajuns încă. Nu există niciun model de urmat sau de copiat. De aceea călătoria noastră e atât de incitantă.

Antreprenoriatul nu este arta de a câştiga noi clienţi sau noi bani. Este arta de a-ţi place ceva, de a face acel ceva, iar clienţii şi banii o să vină de la sine.

Merită să rişti, dacă asta îţi va schimba viaţa spectaculos. Riscând pentru nimicuri, te vei mira de ce baţi pasul pe loc.

Nu promite ce nu poţi face. Ideal este să faci ce n-ai promis.

duminică, 25 august 2013






Covoare moderne şi tradiţionale care ne duc faima în lume! Pe toate le găsim la fabrica din Ungheni, care activează de peste 30 de ani şi este una dintre cele mai mari fabrici de covoare din Europa Centrală. Cantitatea mărfii produse este peste media la nivel mondial.

Întreprinderea are peste 500 de angajaţi. Fabrica a fost construită în 1980 şi a devenit în scurt timp una dintre cele mai profitabile întreprinderi din Uniunea Sovietică. După 1990, Moldova a intrat într-un declin economic care a afectat şi fabrica de covoare. În 1998, a venit însă salvarea. Întreprinderea a fost privatizată şi au apărut primele investiţii. În prezent, jumătate din producţie este exportată în ţările Europei, iar alte 50 de procente în ţările CSI.

"Totuşi cele mai mari vânzări sunt în România, după care merge Germania, Anglia, Polonia, Cehia. Pe an facem în jur de două milioane de euro numai din vânzări individuale", a declarat directorul "Covoare Ungheni", Nicolas Nicula.

Anual, fabrica produce peste cinci mii de kilometri pătraţi de covoare, ceea ce constituie a şasea parte din teritoriul Republicii Moldova.

În ultimii ani, scade însă numărul solicitărilor de covoare tradiţionale moldoveneşti, locul lor fiind luat de cele moderne. 

"Business-ul este business şi noi trebuie să mergem în pas cu moda. În producţia noastră cele mai multe sunt covoarele moderne, peste 60 la sută", a afirmat Nicolas Nicula.

95 la sută din producţia fabricii este exportată. Covoarele produse în Ungheni pot fi văzute în Duma de la Moscova şi Parlamentul României.

De asemenea, de-a lungul anilor, munca manuală a fost înlocuită cu războaie moderne, care pot confecţiona un covor în doar câteva minute. 

"Un covor îl facem în vreo 10 minute. Dacă sunt covoraşe mai mititele, le facem şi mai repede", a spus o muncitoare.

"Cea mai mare mândrie şi mulţumire pentru mine este că auzim din oraş cum se mai vorbeşte despre noi. Sunt multe fabrici, care s-au deschis şi s-au închis, dar fabrica noastră de covoare tot timpul o să funcţioneze", a declarat directorul "Covoare Ungheni".





Americanii se confruntă de ani buni cu problemele de obezitate, în special în rândul tinerilor. Cei mai mulţi copii din Statele Unite sunt dependenţi de zahăr şi băuturi carbogazoase, o situaţie care pare să fi scapat de sub control, scrie Incont.ro.

Statisticile din Statele Unite ale Americii sunt alarmante: unul din trei copii este considerat obez, aşa că este de aşteptat ca tinerii de astăzi să aibă o speranţă de viaţă mai mică decât a părinţilor lor.

O parte din problemă o constituie preferinţa consumatorilor pentru băuturile carbogazoase, în compoziţia cărora se găsesc foarte mult zahăr sau îndulcitori. Restul băuturilor, cum ar fi apa, pur şi simplu nu sunt suficient de atractive pentru copii, după cum a observat şi Rose Cameron, o mamă din New York.

Aceasta a lansat, în 2008, brandul WAT-AAH!, sub care vinde apa îmbuteliată pentru copii. La momentul lansării, pe piaţă existau 36 de tipuri de băuturi adresate acestora, însă toate conţineau coloranţi şi îndulcitori.

"Ca mamă, am încercat absolut toate trucurile cu copiii mei. Am încercat să îi mituiesc, să le promit diverse lucruri, să le pun o feliuţă de lămâie sau de portocală în apă, ca să îi fac să bea, dar nimic nu a mers", povesteşte Cameron, mamă a doi copii, în vârstă de 9 şi 13 ani. Ea lucra, la acea reme, în domeniul publicitaăţii, de unde i-a venit şi ideea unui ambalaj atrăgător pentru sticlele de apă, care a fost pe placul copiilor. Cameron a înţeles că o băutură sănătoasă, destinată picilor, nu se va vinde decât dacă aceştia o vor considera suficient de "cool".

Ideea noului produs a luat naştere în jurul mesei din bucătarie, în urma unui brain storming la care au participat şi cei doi copii ai femeii. Aceştia au fost cei care au inspirat-o să creeze numele brandului, precum şi logo-ul, după ce au strigat "water" (n.r.: apa) şi ceea ce s-a auzit a fost "wat-aah". Tot cei mici au fost cei care au ales culorile, stilul şi forma sticlelor, Cameron precizând că a vrut să facă un produs pentru copii, creat de copii.

Începuturile nu au fost uşoare, însă Cameron nu a lăsat mâinile în jos. În primele săptămâni vindea sticlele mergând din uşă în uşă, în propriul cartier. Apoi, treptat, a cooptat în echipă cinci oameni, în regim de internship, iar acum compania numără 30 de angajaţi plătiţi, cu normă întreagă, şi se bucură de un lanţ de distribuţie la nivel naţional.

În prezent, apa pentru copii WAT-AAH! se vinde în peste 10.000 de magazine din SUA, dar femeia spune că scopul ei nu este acela de a face profit. "Este vorba să punem umărul la îmbunătăţirea sănătăţii copiilor", spune Cameron, care a sponsorizat, printre altele, şi unul dintre primele proiecte anti-obezitate infantilă, iniţiat de prima doamnă a SUA, Michelle Obama.

"Dacă crezi în ideea ta, nu renunţa. Chiar dacă oamenii îţi spun că nu vei reuşi din cauza competiţiei puternice", îi sfătuieşte femeia pe antreprenori.

Sursa: www.incont.ro 





Pentru a atrage cât mai mulţi clienţi, managerii de restaurante recurg la cele mai ingenioase strategii. De la carduri de reducere până la tot felul de surprize, pe care ospătarii le oferă mesenilor.

Strategiile de marketing ale restaurantelor diferă de la un caz la altul. Spre exemplu, unii pun mare preţ pe decorarea mesei după specificul evenimentului.

"Această masă este pentru o seară romantică şi este organizată cu îngeraşi, cu ciocolate. Avem şi aşa broşuri unde este mulţumire faţă de clientul care a făcut rezervarea. Este foarte important când vine la ora cuvenită să fie salutat şi să i se spună pe nume", a declarat Liliana Pavalache, managerul unui restaurant.

În unele restaurante, bucătarii pregătesc bucatele în prezenta clientului.

"Una din atracţiile noastre pentru clienţi este acest acvariu cu nisetru viu de diferite mărimi. Peştele poate fi pregătit la grătar sau poate fi copt la rolă", a menţionat Ghenadie Porubin, managerul unui restaurant.

"Pentru clienţii noştri, coacem pâinea şi găluştele în cuptorul de aici. În timpul sezonului rece, le oferim vin fiert. Oferim şi carduri de reduceri", spus Natalia Peşterean, reprezentanta unui restaurant.

În Moldova există în jur de 200 de restaurante. Contribuţia acestora la formarea produsului intern brut este de trei procente.





marți, 20 august 2013

10 Citate de Philip Kotler

Companiile bune vor satisface nevoi, companiile extraordinare vor crea pieţe noi.

Este mai important să faci ce este corect din punct de vedere strategic, decât ce este imediat profitabil.

Compania ta nu îşi are locul în pieţe unde nu poate fi cea mai bună.

Cea mai bună reclamă este reclama pe care o fac clienţii mulţumiţi.

În prezent, marketerii deştepţi nu vând produse, ci pachete de beneficii.

Nu mai este îndeajuns să îţi satisfaci clienţii, acum trebuie să îi încânţi.

Cel mai important lucru pe care trebuie să-l faci este să îţi dai seama încotro se îndreaptă clienţii tăi şi cum poţi tu să fii în faţa lor.

Foarte multe afaceri îşi transformă cu înţelepciune furnizorii şi distribuitorii în parteneri valoroşi.

Orice afacere este o afacere care oferă un serviciu. Serviciul tău stârneşte un zâmbet pe faţa clientului tău?

Vinde valoarea, nu vinde preţul.

vineri, 16 august 2013