marți, 13 august 2013

Restaurant vânătoresc

În acest articol vreau să vă prezint o idee de afaceri care s-a dovedit a fi destul de rentabilă în Occident, este vorba despre deschiderea unui restaurant cu specific vânătoresc. Afacerea nu se poate lăuda cu un grad înalt de inovație, însă ceea ce face diferența este menu-ul și strategia de marketing. 

Conceptul afacerii

Ideea afacerii constă în deschiderea unui restaurant cu specific vănătoresc „Cabana vânătorului” unde vânătorii amatori... și mai puțin amatori :) precum și persoanele mai „pacifiste”, dar care își doresc o masă mai specială pe care nu o pot servi într-un restaurant obișnuit ar putea savura preparate cu specific vânătoresc, de exemplu bucate din carne de urs, de căprioară etc. De asemenea, restaurantul poate funcționa ca un club de vânători, unde cei implicați direct în această activitate ar putea să organizeze diferite evenimente tematice sau ar putea sărbători „zilele lor profesionale”.

Publicul țintă

Publicul țintă al acestui restaurant îl constituie în primul rând persoanele implicate în activități de vânătoare, care ar frecventa restaurantul nu doar pentru a lua masa, dar și pentru activități de socializare „profesională”. Reieșind din acest considerent se impune ca activitatea de publicitate să se focalizeze pe forumurile tematice și cluburile de vânători.

Un alt segment țintă este constituit din persoanele care nu s-ar da în lături de la o masă mai specială cu bucate din carne de urs, căprioară, fazan etc. Din acest punct de vedere este indicat să se aleagă cu atenție locația restaurantului, căile de acces etc.

Investiții

E greu de stabilit o sumă exactă, totul depinde de orașul unde va fi deschis restaurantul, localizarea în oraș, nivelul chiriei, designul specific etc. Oricum, investițiile în acest tip de afacere nu pot fi mai mici de 150 000 € - 200 000 €, desigur că nu ne referim aici la un restaurant de lux, unde nivelul investițiilor este pe măsură.

Concluzii

Afacerea necesită un nivel ridicat de investiții financiare. Însă, dacă menu-ul este bine gândit și strategia de marketing este bine aleasă, atunci afacerea poate funcționa.

(Dacă aveți careva obiecții sau sugestii la această temă, vă rog să nu ezitați și să-mi scrieți prin intermediul paginii de facebook: 

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu